Skip to content
jobba hos rodenakarna

SÄLJARE

Om tjänsten
Vi söker dig som brinner för försäljning, är positiv och lösningsfokuserad. Du är ansvarstagande, hjälpsam, kan driva dina egna projekt mot uppsatta mål och samtidigt trivas med att vara en del av vårt härliga gäng. Du kan se förbättringsmöjligheter och motiveras av att kontinuerligt utvärdera och vidareutveckla säljprocessen för att nå bästa resultat.

För att lyckas i rollen tror vi att du har säljerfarenhet från liknande branscher såsom mark-/anläggning. Många av uppdragen handlar om att ge rådgivning kring materialval och transporter och tillsammans med kunden hitta den bästa lösningen. För att möta kundernas behov har du kunskaper för att beräkna projekten på bästa sätt för alla parter. Många av våra kunder är återkommande kunder och det är därmed viktigt att upprätthålla en god kundrelation genom att arbeta proaktivt.

För att skapa nya och stärka befintliga kundrelationer så ingår det i din roll att besöka kunder, nätverka vid bransch- och företagsevent samt att anordna kundevent och utbildningar.

Rodenåkarnas verksamhetsområde är främst i Roslagen så ser vi det som en fördel om du har lokal anknytning och god kännedom om de lokala företagen i branschen. I denna tjänst behöver du även kunna vara flexibel och vid behov stötta upp med andra funktioner i verksamheten.

Arbetet omfattar

• Räkna på offerter och skriva avtal samt följa upp med kund

• Driva projekt mot uppsatta mål

• Stärka nya och befintliga kundrelationer

• Strukturerat planera in och följa upp marknads- och säljaktiviteter

• Bearbeta kundregister

• Ta fram rapporter och statistik

Kunskaper

• Säljerfarenhet från liknande branscher

• Materialkännedom på jord- och kross är meriterande

Krav

• Har B-körkort

• Har goda språkkunskaper i svenska tal och skrift och i engelska tal

Vad Rodenåkarna kan erbjuda
På Rodenåkarna arbetar ett 50-tal personer i verksamheten, varav flertalet är egna åkare. På vårt nya kontor, beläget vid bergtäkten strax utanför Norrtälje, är vi knappt tio personer som arbetar med transportledning, sälj- och projektledning, orderhantering etc.

Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med många kontaktytor och en hög frihetsgrad för rätt person. Som en del av Rodenåkarna får du trevliga, professionella och hjälpsamma kollegor med gediget intresse och erfarenhet av vår verksamhet och våra kunder. Rodenåkarna erbjuder samtliga anställda goda möjligheter till kompetensutveckling – och därigenom få en chans till såväl personlig som professionell utveckling.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Rodenåkarna. Därför har vi avtalat kollektivavtal samt att vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring. För den här tjänsten erbjuder vi även förmånsbil.

Intresserad?
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till Mattias Öhman, VD mattias@rodenakarna.se. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så vänta inte, skicka in din ansökan så snart som möjlig. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss via mail.

Vi ser fram emot din ansökan!